بروکر (Broker) شخص یا شرکتی است که به عنوان واسط بین خریدار و فروشنده ایفای نقش می کند. بروکر تنها در بازار اقتصادی معنا ندارد بلکه در بازار املاک و مستغلات، بازار کالا، بازار هنر و… نیز وجود دارد.دربازار فارکس، بروکر به کسی گفته می شود که به عنوان واسطه بین بانک ها عمل می کند که خریدار و فروشنده را به هم ربط می دهد و از معامله دو طرف کمیسیونی به آن از یک طرف یا هر دو طرف می رسد.معمولا بروکر ها کمیسیون دریافت می کنند که آن کمیسیون درصدی از خرید یا قیمت فروش مشتریان است؛ اگر چه ممکن است بعضی یک مبلغ ثابت هم جدای از مبلغ درصدی، دریافت کنند.

انواع بروکر

انواع مختلفی بروکر در دنیای اقتصاد وجود دارد. برای مثال بروکر کالا متخصص در زمینه مبادله کالا است.

بروکر ها یکی از مهم ترین دسته افراد در بازار هستند چرا که فروشنده و خریدار را به هم مرتبط می کنند و بنابراین نقدینگی و بهره وری را در بازار به وجود می آورند.

البته باید این را هم در نظر داشته باشید که استفاده از یک بروکر برای انجام یک معامله یا به عنوان مشاور و واسطه هزینه زیادی می تواند داشته باشد.بنابراین بهتر تا جایی که خودتان اطلاعات و توانایی دارد، از بروکر استفاده نکنید و فقط برای بحش هایی که خودتان اطلاعات کافی ندارید و به یک فرد کار بلد برای انجام یک معامله نیاز دارید، از بروکر کمک بخواهید و هزینه کمیسیون آن را نیز بپردازید.

 

بروکرمعنای ویکی پدیا

کارگزار یک شخص یا شرکت که مرتب معاملات بین یک خریدار و یک فروشنده برای یک کمیسیون که این معامله اجرا شده است. واسطه ای که همچنین به عنوان فروشنده یا به عنوان خریدار عمل می کند به عنوان طرف اصلی معامله تبدیل می شود هیچ نقشی نباید با نماینده اشتباه گرفته شود - کسی که به نمایندگی از یک طرف اصلی در یک معامله عمل می کند.

کارگزار یک شرکت مستقل است که خدمات آن در بعضی از صنایع مورد استفاده گسترده قرار می گیرد. مسئولیت اصلی واسطه ای این است که فروشندگان و خریداران را به هم نزدیک کند و بنابراین یک کارگزار تسهیل کننده شخص ثالث بین خریدار و فروشنده است. به عنوان مثال می توان از یک ملکی یا کارگزار بورس استفاده کرد که فروش ملک را تسهیل می کند. 

کارگزاران می توانند تحقیقات بازار و داده های بازار را ارائه دهندکارگزاران ممکن است نماینده فروشنده یا خریدار باشند اما عموماً هر دو در یک زمان نیستند. کارگزاران تقریباً همیشه برای خرید و فروش ابزارهای مالی ضروری هستندپیش بینی می شود کارگزاران از ابزار و منابع لازم برای دستیابی به بزرگترین پایگاه ممکن خریداران و فروشندگان برخوردار باشند. آنها سپس این خریداران یا فروشندگان بالقوه را برای مسابقه مناسب نمایش می دهند. از طرف دیگر یک تولیدکننده خاص ، به ویژه یک محصول جدید در بازار ، احتمالاً دسترسی یکسانی به مشتریان به عنوان واسطه نخواهد داشت. یکی دیگر از مزایای استفاده از یک کارگزار هزینه است. ممکن است در بازارهای کوچکتر ، با حساب های کوچکتر یا با محدودیت محدود محصولات ، ارزان تر باشند.





مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پزشکی - سلامت - تجهیزات پزشکی تعمیرات و رویه کوبی مبلمان اندیشه پویان محتوای باماگرد عمران سازان ایلیا پاسارگاد تجهیزات صنعتی روانشناس امروز